Fest & Bröllops Mässa... En trerätters Middag.. Och lite skallebang...

Ingen va gladare än jag när jag fick gå hem från jobbet i fredags..
Efter en sjukt lååång vecka var det skönt och bli lite ledig.

Lagade lite kvällsmat när jag o Alva kom hem, vi poppade lite pocorn och hade fredagsmys i vanlig ordning.
Alva somnade tidigt, och jag kom inte långt efter, pratade lite med Mr D som jobbade,
men somnade strax innan 22...Skönt som fan..vet inte när jag somnade så tidigt sist!.
 
Drog upp på stan vid 10 i lördags fm, shoppade lite och tog en vända till "Skomakaren" (systemet).
Hann precis hem innan Mormor & Morfar kom och hämtade Alva...
Slängde i mig lite lunch, bättrade på sminket och satte en djävla fart på cykeln upp till Slottet för & träfffa mor, far och Anna och "pullan" (Juliett).Vi skulle till Fest och Bröllops Mässan.

Vi gick runt på mässan och kollade på de olika montrarna,
Det finns mycket och ordna den dagen man ska gifta sig, det är heeelt klart...
Kollade upp Salong Nitton  Jossan hade ju pratat om att de skulla va riktigt bra...
Jag kollade in deras produkter och fann mig plötsligt  liggandes på en brits ,Med ca 30 pers stirrandes på mig...
Jag skulle få en ansikts rengöring :o).
WIEEE :D
Sagt och gjort, fick  en ansiktsbooost...En rengöring i 3 steg som tydligen ska vara sååå bra och det VAR den vill jag lova!!
Hon avslutade med och lägga en mineral foundation...Gahhh va bra det blev ,alla såg tydligen ett märkbart resultat...(fråga mig inte om det är bra eller dåligt  ;) )

Efter det vart det mera mingel...
Kl 3 var det dags att titta på syster som skulle visa underkläder från Change....
Såå fiin hon var sen....




Vi tittade på Let`s Dance Tobbe och hans partner Elisabeth ...det var sådär...okej tanten är duktig men ändå.

Syrran lyckades få en bild tillsammans med tobbe oxå :)





Sen var det dags för lottdragning på entre biljetten och gissa vad?
Madde vann en 3 rätters middag med gratis dryck på GODDAGENS :)).
Så jag tänkte ta med Danne på fiiin middan....Nice d där...


När syrran var klar , gick vi hela gänget förutom " Pullan"  till Bishop Arms.
Där bjöd mamma & Pappa på mat och viiin :)
Sen drog mor & far iväg på Blues på Hotell Clarion...
Sofia kom & hämtade upp mig & syrran och vi begav oss hem till mig.

Syster gick hem och jag och Fia korkade upp varsin vinare....
Efter 1 timme eller 2  dök mamma och pappa upp, Vi pratade och umgicks en lång stund..tills det var dags för mig o Fia och dra på krogen...
Efter lite övertalning fick vi även med oss Mor :)) Min Mamma ..Som säkert inte varit ute på ett dans ställe på 10 år :))
Sofia satte igång & sminka mamma och fixa till hennes hår...såå fiiin..
sen sa vi Adjöss till stackars pappi som ville åka hem och satte oss i en taxi och styrde kosan mot Harrys..

Löne helg och krog besök är väl kanske inte nån höjdare, för fy fan va folk det var...
Men men Nu var vi ute....
Vi dansade  och hade det trevligt..
Mamma fick massor med ragg!!! Typ 3 killar  i min ålder som ville bjuda upp henne...haha
stackars mammi tyckte att hela stället var en enda stor djävla kött marknad och att de flesta var något patetiska....
Såå rätt hon hade ... för faktum är ju att det faktiskt är så det går till...

Efter 2 timmar på krogen hade vi fått nog...Vi ville hem..
Vi sa hejdå till Sofia.
Beställde taxi, fixade fast pris....till mammas förtjusning , eftersom hon skulle liite längre än jag :))..

Vaknade  vid 10 , med lite Skallebang...Hjärncellerna tog sig en Tango så att säga ;)
Tänkte att det var bättre & sova en stund till..så jag gick upp vid 1...

Pratade med Söt Daniel...
Han kom förbi med lite gott fika till stackars bakis och skakis lilla jag :)).
 Vid 4  kom mormor och morfar med lilla  Alvutt och jag var snart tillbaka i vardagen igen :D.

Thats all for now...

Fridens!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0